Iasi | din 2005

7 sfaturi pentru a alege un domeniu brand-uibil

Ce este un nume de domeniu brand-uibil?

Pentru început ia în considerare acești factori atunci când alegi un nume de domeniu brand-uibil.

Alege o extensie .ro. În cele mai multe cazuri, .ro este cea mai bună alegere. Acest lucru se datorează faptului că .ro este standardul pentru România. Cei mai mulți utilizatori se gândesc că site-ul unei companii se va încheia cu .ro.

Să fie de neuitat. Utilizatorii trebuie să poată să-și amintească cu ușurință numele tău de domeniu / brand. Așa cum Ashley Friedlein, CEO si co-fondator al Econsultancy, a spus, „Brand-ul este suma totală a cum cineva percepe o anumita organizație.” Poți avea o influență de durată asupra modului în care oamenii te percep numai daca ei chiar te țin minte.

Sa fie relevant. Cuvintele au sensuri implicite și conotații; a face un pic de cercetare pentru a te asigura că numele tău de domeniu comunică mesajul dorit. Aici este un mod rapid și ușor pentru a testa un nume de domeniu: mergi pe Amazon Mechanical Turk și comandă un studiu cu cel puțin 100 de persoane. Doar postează numele tău de domeniu (nimic altceva) și cere utilizatorilor să ghicească obiectul de activitate al companiei. Răspunsurile pe care le vei primi ar trebui sa îți ofere informații valoroase cu privire la conotațiile numelui de domeniu ales.

Să fie ușor de scris. Numele tău de domeniu trebuie să fie ușor de scris. Evită cuvinte care de obicei sunt scrise greșit, greșelile intenționate și cratimele. Dacă achiziționezi un nume de domeniu cu cifre, de exemplu 1widget.com, util ar fi să achiziționezi de asemenea și numele de domeniu cu numărul precizat – onewidget.com.

Să sune a autoritate. Numele tău de domeniu ar trebui să sune ca o autoritate de încredere. Așa cum spune această scurtă cercetare, utilizatorii „demonstrează o preferință clară acum pentru credibilitatea și încrederea într-un nume de domeniu”. Amintește-și sfatul lui Margaret Thatcher: „A fi puternic este ca a fi o doamnă. Dacă trebuie să spui oamenilor ca ești, nu ești.”  deci evită alegerea unui domeniu de genul bestwidget.com.

Cu cât este mai scurt, cu atât mai bine. Păstrează numele de domeniu scurt; 1 sau 2 cuvinte este cel mai indicat. Primele 100.000 de site-uri, în medie, au nouă caractere în numele lor de domeniu.

Să fie unic. Unul dintre obiectivele de marketing ar trebui să fie construirea unui brand distinct, care iese în evidența față de competitori. Începeți prin alegerea unui nume de domeniu unic și distinctiv. Nume precum YourDiscountInsuranceStore.com sună generic și poate fi confundat, în comparație cu nume cum ar fi Google.com, Yahoo.com și Bing.com care sună unic.

Cum sa găsești un nume de domeniu EXTRAORDINAR?
Alegerea unui nume de domeniu poate fi greu. În multe cazuri, cele mai evidente numele de domenii brand-uibile sunt deja înregistrate și ar fi foarte costisitor de cumpărat. O sesiune de brainstorming cu echipa ta ar ajuta pentru a dezvolta câteva idei. În cazul în care te ajută, utilizează aceste trei formule de brainstorming posibile nume de domenii.

  1. Folosește cuvinte existente. Amazon.com și Okazii.com sunt exemple bune de nume de domenii care au fost create folosind cuvinte existente. Folosește un tezaur pentru a găsi cuvinte care nu pot veni cu ușurință în minte.
  2. Crearea de cuvinte noi. Multe site-uri celebre sunt bazate pe cuvinte noi (sau cuvinte care erau atât de obscure, încat puțini oameni le cunoșteau). Exemplele includ Google.com sau Bing.com.
  3. Crează un portmanteau. Un portmanteau este o combinație de două (sau mai multe) cuvinte sau sunetele cuvintelor, cât și definițiile lor pentru a crea un cuvânt nou, cum ar fi Groupon sau Pinterest.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin