În fiecare zi, milioane de căutare sunt efectuate prin intermediul motoarelor de căutare precum Google si Yahoo!, de către oameni din toate colţurile lumii. Deci, ca şi deţinător al unui website, este crucial sa stabiliţi cuvintele cheie sau frazele de căutare adecvate, pentru a obţine cele mai bune poziţii în motoarele de căutare şi directoare. De asemenea, acest lucru este necesar pentru a mari şansele ca utilizatorii sa dea click pe website-ul dumneavoastră înainte de a le accesa pe celelalte. 

Aveţi în vedere faptul ca website-urile au diferite nise, şi diferite obiective în ceea ce priveşte optimizarea pentru motoarele de căutare. Exista unele site-uri care vor orice şi oricât trafic pot primi, şi care sunt optimizate utilizând fraze de căutare comune. Strategia de optimizare pe larg pentru motoarele de căutare este adecvată pentru un site care are gama largă de interese, cum ar fi directoare sau website-uri care afişează reclame. 

De asemenea, sunt unele website-uri de afaceri care conţin cuvinte cheie specifice. Optimizarea pe larg poate fi un obstacol în strategia de marketing, întrucat generează doar un volum mare de căutari de calitate scăzută. Ca si deţinator al unui website de afaceri, trebuie sa va concentraţi pe traficul dorit, care poate genera vânzari de calitate calitate mai buna, astfel garantând succesul afacerii dumneavoastră. Cu alte cuvinte, va fi nevoie sa „sapaţi” spre un segment anume dintr-o categorie mai largă care este asemănătoare cu structura de directoare. Trebue sa va concentraţi mai mult pe termeni mai exacti. 

Alegerea cuvintelor cheie şi a frazelor de căutare potrivite site-ului dumneavoastră este foarte importantă. Cuvintele cheie pe care le vizaţi trebuie sa poată ajunge pe prima pagina a motoarelor de căutare şi sa direcţioneze suficient trafic spre site-ul dumneavoastră. În caz contrar, cuvintele cheie greşite vor atrage doar vizitatori care nu sunt interesaţi în produsele pe care le oferiţi. In ceea ce priveste alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru website-ul dumneavoastră, exista cateva reguli importante, care va vor ajuta sa stabiliţi combinaţia ideală de cuvinte care vă va conduce la clienţii doriţi. 

• Selectaţi cuvintele cheie care reprezintă pe deplin conţinutul site-ului dumneavoastră. Ganditi-vă la produsele si serviciile care sunt cele mai profitabile si se vând cel mai bine. In majoritatea cazurilor, 80% din vânzari si vânzari potenţiale sunt generate de 20% din cuvintele cheie folosite si căutari. 

• Folosiţi unelte online pentru a va ajuta sa gasiţi variaţiile de cuvinte cheie potrivite şi frecvenţa de căutare. Puteţi încerca sa vizitaţi aplicaţia online Google AdWords sau Yahoo!. Cautaţi unelte de sugestie a cuvintelor cheie, la nivel de marketing. 

• Este de asemenea important sa folosiţi WordTracker. Acesta necesita achitarea unei mici sume de bani, dar este foarte util la identificarea cuvintelor cheie de nişă. Având atât de multe beneficii, cu siguranţa veţi considera WordTracker ca fiind o investiţie buna. 

• Programele „pay-per-click” (plătit-la-click) sunt de asemenea foarte utile atunci când căutati cuvintele cheie potrivite. Acestea va vor ajuta sa generaţi termeni de căutare bazaţi pe relaţii specifice ale cuvintelor cheie şi vor arăta cat de des sunt utilizate de oameni. 

• Criteriile geografice sunt, de asemenea, de mare ajutor. Daca produsele sunt locale sau regionale, puteţi include judeţul sau oraşul dumneavoastră în frazele de căutare. 

• Este util si sa va cunoaşteţi concurenţa. Identificaţi principalii dumneavoastră competitori şi încercati sa vizitati website-urile lor pentru a vedea cuvintele cheie şi frazele de căutare utilizate de aceştia. Va trebui sa va uitaţi la cuvintele META folosite de aceştia pentru a identifica cuvintele cheie importante pentru ei. 

Şi, spre final, va fi necesar sa analizaţi traficul website-ului dumneavoastră. In cazul unor companii de hosting, va trebui sa va conectati la contul dumneavoastră pentru a avea acces la rapoartele de trafic, în timp ce altele va vor trimite lunar email-uri cu rapoartele de trafic ale site-ului. Informaţiile care se regăsesc în aceste rapoarte pot fi utile în identificarea principalilor termeni de căutare utilizaţi pentru a va găsi site-ul, astfel putând fi folosite pentru a va adapta strategiile de optimizare pentru motoare de căutare, dacă acest lucru este necesar.