Ce impact va avea numele domeniului asupra SEO si Social Media?

Home/SEO/Ce impact va avea numele domeniului asupra SEO si Social Media?

Ce impact va avea numele domeniului asupra SEO si Social Media?

Vrei sa iti faci un website si te gandesti sa iti alegi numele domeniului. Acesta este printre primele si cele mai importante decizii. Aceasta alegere va avea impact asupra succesului website-ului in aproape toate directiile, incluzand optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) si Social Media Marketing (SMM).

Ar trebui să aleg un domeniu care contine cuvinte cheie?
De ani de zile, cei care se ocupa de SEO au recomandat folosirea numelor de domenii care contin cuvinte cheie, pentru a creste rata de click (CTR) si pentru a obtine pozitii mai bune in Google, Yahoo si in alte motoare de cautare. Haide sa vedem daca aceatsa strategie mai functioneaza.

Multi strategi SEO ar folosi nume de domeniu cu potrivire exacta, ceea ce inseamna ca numele domeniul va fi identic cu cuvintele cheie pe care intetnioneaza sa le foloseasca. De exemplu, daca vor sa obtina pozitie buna pe cuvintele cheie „hainute pentru copii”, persoana va cumpara hainutecopii.ro. Astfel avem parte de 2 avantaje:

  1. Prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului era un factor de pozitionare
  2. Prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului incuraja alti detinatori de site-uri sa foloseasca aceleasi cuvinte cheie in textul ancora in link-urile catre acel website.

Cu toate acestea, avand in vedere actualizarile recent Google (in special „EMD update”), nu mai sunt la fel de utile cum au fost odata.

In aceasta tendinta inceputa cu 2010, multi responsabili de SEO cred ca prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului ar putea deveni din ce in cei mai putin importanta. Acest lucru nu inseamnă ca va trebui sa eviti sau chiar sa renunti la ideea de a cumpara un nume de domeniu care va fi compus din cuvintelele tale cheie, ci doar ca acest factor nu ar trebui sa fie unul hotarator.

Nume de domenii cu cuvinte cheie pentru cresterea CTR-ului
In unele cazuri, detinerea unui domeniu premium care contine cuvinte cheie poate creste rata de click din anunturi si listarea in motoarele de cautare:

  • Un studiu publicat de Memorable Domains a constatat ca „anunturile oferind un nume de domeniu generic cu o potrivire exacta a produsului (ElectricBicycles.co.uk) a performat in mod semnificativ mai bine decat anunturile identice oferind o alternativa generala (YourBikes.co.uk) sau non-generala (InAHurry.co.uk) a unui domeniu. „Este de remarcat faptul că YourBikes.co.uk este foarte general si InAHurry.co.uk nu pare a fi relevante pentru interogare. Deci acest lucru sprijina folosirea EMD sau a domeniului premium?
  • Un studiu intitulat „Ce impact au numele de domenii asupra campaniilor SEM”, arata ca anunturile cu adresa URL afisata DivorceLawyer.com a realizat un CTR cu 298% mai mare decat anunturile cu adresa URL afisata VladimirLaw.com. Deci acest lucru sprijina folosirea unui domeniu premium sau a SMD?
  • Avantajul CTR-ului este o alegere inteligenta pentru cumpararea unui domeniu ce contine cuvinte cheie?

Luati in considerare acesti factori:

  • Care este volumul de cautare? Utilizati Google keyword tool pentru a descoperi volumul de cautare pe o potrivire exacta a cuvintelor cheie.
  • Care este costul? Cele mai multe domenii premium ce contin cuvinte cheie sunt deja inregistrate si sunt dificil de obtinut (a se citi: foarte, foarte scump).
  • Este un .ro? De exemplu, un domeniu cuvantcheie.ro.im va fi mult mai putin valoros decat un domeniu cuvantcheie.ro.

Ce este mai important decat cuvintele cheie? Alegerea unui domeniu brand-uibil
Avand un nume de domeniu care este format din cuvintele cheie tinta ofera anumite beneficii, dar exista un factor mai important ce ar trebui luat in considerare: un nume de domeniu brand-uibil.

Brand-ul este important, si numele de domeniu este fundatia pe care va fi construit brand-ul tau on-line. Numele de domeniu este modul in care utilizatorii vor gasi, aminti, da mai departe și de a identifica compania ta online. Atat in social media, cat si in motoarele de cautare, numele de domeniu este principalul mod prin care utilizatorii pot identifica unde ii va duce link-ul.

In timp ce unii marketeri cred ca SEO este doar despre cuvinte cheie si link-uri, realitatea este ca Google îi place branduri. CEO-ul Google, Eric Schmidt, a spus odată „Brand-urile sunt solutia, nu problema. Brand-urile sunt modul in care poti face diferenta. Afinitatea pentru brand-uri este in mod clar interconectata. Este atat de fundamentala pentru existenta umana incat nu va dispare. ”

Primul pas pentru construirea unui brand este alegerea unui domeniu brand-uibil.

7 sfaturi pentru a alege un domeniu brand-uibil:
Ce este un nume de domeniu brand-uibil? Pentru inceput ia in considerare acesti factori atunci cand alegi un nume de domeniu brand-uibil.

Alege o extensie .ro. In cele mai multe cazuri, .ro este cea mai buna alegere. Acest lucru se datorează faptului ca .ro este standardul pentru Romania. Cei mai multi utilizatori se gandesc ca site-ul unei companii se va incheia cu .ro.

Sa fie de neuitat. Utilizatorii trebuie sa poata sa-si aminteasca cu usurinta numele tau de domeniu / brand. Asa cum Ashley Friedlein, CEO si co-fondator al Econsultancy, a spus, „Brand-ul este suma totala a cum cineva percepe o anumita organizatie.” Poti avea o influenta de durata asupra modului in care oamenii te percep numai daca ei chiar te tin minte.

Sa fie relevant. Cuvintele au sensuri implicite și conotatii; a face un pic de cercetare pentru a te asigura ca numele tau de domeniu comunica mesajul dorit. Aici este un mod rapid si usor pentru a testa un nume de domeniu: mergi pe Amazon Mechanical Turk si comanda un studiu cu cel putin 100 de persoane. Doar posteaza numele tau de domeniu (nimic altceva) si cere utilizatorilor sa ghicească obiectul de activitate al companiei. Raspunsurile pe care le vei primi ar trebui sa iti ofere informatii valoroase cu privire la conotatiile numelui de domeniu ales.

Sa fie usor de scris. Numele dvs. de domeniu trebuie să fie usor de scris. Evitati cuvinte de care de obicei sunt scrise gresit, greselile intentionate si cratimele. Daca achizitionati un nume de domeniu cu cifre, de exemplu 1widget.com, achizitionati de asemenea si numele de domeniu cu numarul precizat – onewidget.com.

Sa sune a autoritate. Numele tau. de domeniu ar trebui sa sune ca o autoritate de incredere. Asa cum spune această scurta cercetare , utilizatorii „demonstreaza o preferinta clara acum pentru credibilitatea si încrederea intr-un nume de domeniu”. Amintiti-va sfatul lui Margaret Thatcher: „A fi puternic este ca a fi o doamna. Daca trebuie să spui oamenilor ca esti, nu esti.” Evitati alegerea unui domeniu de genul bestwidget.com.

Cu cat este mai scurt, cu atat mai bine. Pastrati numele de domeniu scurt; 1 sau 2 cuvinte este cel mai indicat. Primele 100.000 de site-uri, in medie, au noua caractere in numele lor de domeniu.

Sa fie unic. Unul dintre obiectivele de marketing ar trebui sa fie construirea unui brand distinct, care iese in evidenta fata de competitori. Începeti prin alegerea unui nume de domeniu unic si distinctiv. Nume precum YourDiscountInsuranceStore.com suna generic si poate fi cconfundat, in comparatie cu nume cum ar fi Google.com, Yahoo.com și Bing.com care suna unic.

Cum sa gasesti un nume de domeniu EXTRAORDINAR?
Alegerea unui nume de domeniu poate fi greu. In multe cazuri, cele mai evidente numele de domenii brand-uibile sunt deja inregistrate si ar fi foarte costisitor de cumparat. O sesiune de brainstorming cu echipa ta ar pentru a dezvolta cateva idei. În cazul în care vă ajută, utilizați aceste trei formule de brainstorming posibile nume de domenii.

  1. Foloseste cuvinte existente. Amazon.com și Okazii.com sunt exemple bune de nume de domenii care au fost create folosind cuvinte existente. Folosiți un tezaur pentru a găsi cuvinte care nu pot veni cu ușurință în minte.
  2. Crearea de cuvinte noi. Multe site-uri celebre sunt bazate pe cuvinte noi (sau cuvinte care erau atat de obscure,incat putini oameni le cunosteau). Exemplele includ Google.com sau Bing.com.
  3. Creati un portmanteau. Un portmanteau este o combinație de doua (sau mai multe) cuvinte sau sunetele cuvintelor, cat si definitiile lor pentru a crea un cuvnt nou, cum ar fi Groupon sau Pinterest.
By |octombrie 2nd, 2013|SEO|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment