„SEO este un plan pe termen lung. Necesită muncă grea, consecvență, istețime, și cel mai important, răbdare”
– Robin Khokhar, fondatorul Tricky Enough
Când o companie începe sa dezvolte o strategie SEO sau să lucreze cu o firmă pentru servicii de optimizare, cea mai importantă întrebare a tuturor este: “Cât durează până când site-ul meu ajunge în vârful listei de căutare?”
Această este o întrebare foarte pertinentă, întrucât brand-urile caută în permanență să își crească vizibilitatea, clienții și vânzările.
Singura problemă, totuși, este faptul că este extrem de dificil de dat un răspuns la această întrebare.
Există o multitudine de variabile pe care cei care fac SEO trebuie să le ia în considerare înainte de a da chiar și cel mai mic răspuns. Elemente cum ar fi competiția, valoarea inițială a traficului, piața țintă și o varietate de alte componente care trebuie analizate pentru a înțelege poziția actuală a site-ului.
Pentru a putea răspunde acestei întrebări, să analizăm mai întâi, câteva din aspectele care pot influența cel mai puternic poziția unui site în pagina de rezultate a motoarelor de căutare.
Aspecte de autoritate în SEO
1. Domeniul Website-ului
La bază, numele domeniilor joacă un rol important în poziția pe care un site se clasează.
În condițiile în care includeți termeni ai domeniului de activitate, cum ar fi includerea cuvintelor cheie, vor avea un impact asupra site-ului, însă vârsta site-ului este mult mai importantă.
Funcționarea motoarelor de căutare se bazează pe încredere. Astfel, cu cât un site este mai vechi, cu atât este considerat mai credibil.
Chiar dacă domeniul este relativ vechi, se poate ca abia să-l fi achiziționat de la o altă companie. Din păcate, proprietarii companiilor nu sunt informați de reputația site-ului până în acel punct. Dacă acesta a fost penalizat, repararea problemelor va dura mai mult.
2. Cuvintele Cheie (Keywords)
Cuvintele cheie direcționate vor ajuta website-urile să beneficieze de tipul de trafic pe care îl caută. Cu cât traficul este mai organic și omogen, cu atât va fi mare, în general, și rangul site-ului.
Daca totuși aveți competitori puternici care beneficiază de un anumit rang pentru cuvintele pe care doriți sa le țintiți, este recomandat sa va reconfigurați lista in așa fel încât sa se concentreze pe elemente mai vizate in mod mai puțin agresiv, pentru a câștiga vizibilitate.
Cuvintele cheie însele, totuși, încep sa își piardă puțin din influenta, in condițiile in care Google continua sa pună mai mult accent pe intenția utilizatorilor. Aveți în vedere acest aspect atunci când va dezvoltați strategia.
Cuvintele si frazele de căutare pe care compania dumneavoastră le țintește vor avea o corelație directa cu timpul necesar atingerii unor ranguri mai mari. Asigurați-va ca optimizați pentru intenția utilizatorilor mai presus de orice altceva.
3. Conținut Optimizat
Conținutul este, din multe puncte de vedere, inima SEO. Acesta este elementul care: va ajuta site-ul sa își păstreze rangul, va educa utilizatorii, va creste vizibilitatea, va influențează vânzările, etc.
Conținutul dumneavoastră trebuie sa fie remarcabil, nu doar optimizat, pentru a merita efortul depus pentru crearea sa.
Acesta trebuie sa fie scris pentru oameni, sa fie foarte informativ și educativ; să fie distractiv; să fie concentrat pe intenția utilizatorului și trebuie să rezolve problema consumatorului.
Acesta este un lucru dificil, dar în totalitate posibil.
Superioritatea sau inferioritatea conținutului dumneavoastră va avea un impact simțitor asupra programului dumneavoastră de SEO.
4. Domeniile de Referință Si Calitatea Link-urilor
Încă un aspect al duratei necesare ca site-ul dumneavoastră sa ajungă pe o poziție de top este reprezentat de numărul mediu de link-uri de intrare (inbound links) deținute de către competitor. Folosind instrumente ca Ahrefs, puteți afla aceasta informație. Valoarea medie o să vă ajute să stabiliți un obiectiv general spre care sa țintiți atunci când vine vorba de construirea link-urilor.
Totuși, numărul link-urilor de intrare nu este singurul indicator al eficienței în materie de link-uri a unui competitor.
Pentru a avea o imagine mai clara, analizați calitatea link-urilor și determinați rating-ul de domeniu al acestora. Evaluarea situației link-urilor unui competitor în aceasta manieră vă oferă o mai bună înțelegere a numărului de linkuri de calitate inferioară și superioară pe care îl dețin competitorii, astfel având o imagine mai clara asupra lucrurilor pe care trebuie să le faceți pentru a-i depăși.
Pe lângă aceste elemente, sunt mai mulți alți factori de clasare care vor determina cât de mult va dura întregul proces.
Sunt, de asemenea, si lucruri mai personale care trebuie luate in considerare.
Elemente de Impact Personal
Exista două ingrediente majore care sunt unice companiei dumneavoastră și joacă un rol important în durata procesului.
Primul este compus din indicatorii de puncte cheie (KPI-uri)
Acestea sunt măsurători prin care compania dumneavoastră determina daca eforturile depuse au sau nu succes.
Poți folosi KPI-urile afacerii tale pentru a indica o creștere de 15 % în rang a celor mai importante trei cuvinte cheie ale tale. Poți de asemenea sa le folosești pentru a crește autoritatea domeniului site-ului tău. Poate dorești să beneficiezi de trafic mai organic, sau poate pur si simplu urmărești un număr sporit de conversii.
Aceste măsurători vor fi specifice obiectivelor companiei dumneavoastră, fundamentale în măsurarea succesului campaniei dumneavoastră, și vor fi esențiale pentru a determina cât va dura pană când site-ul dumneavoastră va începe să vadă rezultate.
Cel de-al doilea, și probabil cel mai influent factor care va ghida perioada dumneavoastră de așteptare, este bugetul companiei dumneavoastră.
Bugetul dumneavoastră pentru SEO va avea un impact direct asupra numărul de link-uri care sunt construite, a calității de link-uri dobândite, a cantității de conținut produs pentru brandul dumneavoastră, și asupra multor alte elemente. Desigur, toate acestea vor afecta durata până când site-ul dumneavoastră va ajunge în vârf.
Din fericire, există o varietate de moduri în care optimizarea poate fi făcută accesibila, astfel încât să își merite pe deplin banii, indiferent de firma pe care o angajați.
Deci, cât va dura de fapt întregul proces?
Toate acestea ne aduc înapoi la întrebarea inițială.
Realitatea este că perioadele pot varia foarte mult de la caz la caz și de la un brand la altul. Toți factorii de mai sus (și mulți alții) vor cauza ca duratele să fluctueze.
Pentru un răspuns mai clar, Ahrefs a eliberat un studiu care explorează aceasta întrebare, si care (in mod nesurprinzător) a ajuns la o concluzie. Compania a spus, totuși, faptul ca 95 la sută din branduri nu ajung între primii 10 în primul an.
Concluzia finală este că SEO nu este o soluție rapidă, ci un plan pe termen lung care necesită răbdare, perseverență și consecvență. Rafinați-vă strategia și țineți cont de aceste trei virtuți și veți putea să vă plasați site-ul în vârful paginilor de rezultate ale motoarelor de căutare…în cele din urmă.