Cât este de importantă încărcarea rapidă a unui site WordPress

Site-urile au devenit în prezent nu doar modalități de expunere în mediul online (cu mult mai mult decât o simplă carte de vizită) ci și modalități concrete de promovare, atunci când se alege un anumit instrument dedicat (Google Ads, Facebook Ads, SEO). Practic, în prezent, o multitudine de site-uri aleg să își etaleze produsele sau serviciile, iar din acest motiv devine evidentă nevoia realizării unui site WordPress optimizat foarte bine mai ales la nivelul vitezei de încărcare.

Viteza site-ului tău este în strânsă legătură cu conversiile

Deși pare greu de crezut, felul în care se mișcă un site este în directă legătură cu vânzările pe care le ai. Dacă acum câțiva ani utilizatorii erau dispuși să aștepte un timp îndelungat pentru ca un site să se deschidă (date fiind condițiile), să se încarce la nivel de conținut și mai apoi să ruleze corect, în prezent intervalul de timp de așteptare s-a redus dramatic.

3 secunde. Atât așteaptă în mod normal un utilizator ca site-ul să se încarce. În cazuri fericite, se reîncearcă reconectarea, însă dacă problema de încărcare persistă, utilizatorul alege să părăsească site-ul optând pentru un altul, cu funcțiuni mai bine definite.

Cu siguranță, dacă vorbim despre un site cu notorietate, cu mii de produse de calitate, poate chiar unic pe nișa sa, utilizatorul ar fi dispus să aștepte și mai mult încărcarea site-ului. Însă dacă suntem pragmatici, vom vedea că marile branduri au site-uri cu viteze mari de încărcare (la secundă), tocmai pentru că nu își permit să piardă clienți tocmai din acest motiv.

Un site WordPress ar trebui să folosească exact aceeași idee (cu mult mai mult chiar dacă acesta este proaspăt realizat, fără autoritate sau trafic organic major), iar pentru ca viteza de încărcare a site-ului să fie mai mare, este nevoie de ajutor specializat, precum serviciul nostru WordPress Development.

Cum poți verifica dacă site-ul tău are o viteză mare de încărcare?

Una dintre modalitățile prin care poți afla acest lucru este să verifici în Google  Webmaster Tools (fostul Google Search Console), deoarece acest serviciu gratuit de la Google îți poate pune la dispoziție o scurtă analiză a site-ului ce cuprinde diferite funcționalități.

Cu toate acestea, Google Webmaster Tools nu va analiza și problemele din cauza cărora site-ul este îngreunat, iar abia aici intervine auditul pe care specialiștii îl fac, pentru a vedea exact cauzele și pentru a propune soluțiile.

De aseamenea, Google Analytics oferă și el date cu privire la experiența utilizatorului, însă doar la nivel de rată de respingere (bounce rate), caz în care vei putea doar să ghicești de ce a ieșit utilizatorul din site-ul tău (iar aici sunt o mulțime de variabile: încărcare greoaie a site-ului, conținut diferit de căutarea sa, conținut ademenitor, etc. ).

Pentru a implementa soluțiile potrivite pentru site-ul tău, astfel încât acesta să se poată mișca în mod corect, în concordanță cu cerințele utilizatorilor, echipa noastră de specialiști îți stă la dispoziție. Îți oferim servicii profesionale de mentenanță site-uri web și dezvoltare WordPress, astfel încât site-ul să fie optimizat din orice punct de vedere și să contribuie la o adevărată experiență facilă de navigare.