Ar trebui să aleg un domeniu care conține cuvinte cheie?
De ani de zile, cei care se ocupă de SEO au recomandat folosirea numelor de domenii care conțin cuvinte cheie, pentru a crește rata de click (CTR) și pentru a obține poziții mai bune în Google, Yahoo, Bing și în alte motoare de căutare. Hai să vedem dacă această strategie mai funcționează.
Mulți strategi SEO ar folosi nume de domeniu cu potrivire exactă, ceea ce înseamnă că numele domeniul va fi identic cu cuvintele cheie pe care intenționează să le folosească. De exemplu, daca vor să obțină poziție bună pe cuvintele cheie „hăinuțe pentru copii”, persoana va cumpăra hainutecopii.ro. Astfel avem parte de 2 avantaje:
- Prezența cuvintelor cheie în numele domeniului era un factor de poziționare
- Prezența cuvintelor cheie în numele domeniului va încuraja alți deținători de site-uri să folosească aceleași cuvinte cheie în textul ancora din link-urile către acel website.
Cu toate acestea, având în vedere actualizările recente Google (in special „EMD update”), nu mai sunt la fel de utile cum au fost odată.
În această tendință începută cu 2010, mulți responsabili de SEO cred că prezența cuvintelor cheie în numele domeniului ar putea deveni din ce in cei mai puțin importantă. Acest lucru nu înseamnă că va trebui să eviți sau chiar să renunți la ideea de a cumpăra un nume de domeniu care va fi compus din cuvintele tale cheie, ci doar că acest factor nu ar trebui sa fie unul hotărâtor.
Nume de domenii cu cuvinte cheie pentru creșterea CTR-ului
În unele cazuri, deținerea unui domeniu premium care conține cuvinte cheie poate crește rata de click din anunțuri și listarea în motoarele de căutare:
- Un studiu publicat de Memorable Domains a constatat că „anunțurile oferind un nume de domeniu generic cu o potrivire exactă a produsului (ElectricBicycles.co.uk) a performat în mod semnificativ mai bine decât anunțurile identice oferind o alternativă generală (YourBikes.co.uk) sau non-generală (InAHurry.co.uk) a unui domeniu. „Este de remarcat faptul că YourBikes.co.uk este foarte general și InAHurry.co.uk nu pare a fi relevante pentru interogare. Deci acest lucru sprijină folosirea EMD sau a domeniului premium?
- Un studiu intitulat „Ce impact au numele de domenii asupra campaniilor SEM”, arata ca anunțurile cu adresa URL afișată DivorceLawyer.com a realizat un CTR cu 298% mai mare decât anunțurile cu adresa URL afisată VladimirLaw.com. Deci acest lucru sprijină folosirea unui domeniu premium sau a SMD?
- Avantajul CTR-ului este o alegere inteligentă pentru cumpărarea unui domeniu ce conține cuvinte cheie?
Luați în considerare acești factori:
- Care este volumul de căutare? Utilizează Google keyword tool pentru a descoperi volumul de căutare pe o potrivire exactă a cuvintelor cheie.
- Care este costul? Cele mai multe domenii premium ce conțin cuvinte cheie sunt deja înregistrate și sunt dificil de obținut (a se citi: foarte, foarte scump).
- Este un .ro? De exemplu, un domeniu cuvantcheie.ro.im va fi mult mai ieftin decât un domeniu cuvantcheie.ro.
Ce este mai important decât cuvintele cheie? Alegerea unui domeniu brand-uibil
Având un nume de domeniu care este format din cuvintele cheie ținta oferă anumite beneficii, dar există un factor mai important ce ar trebui luat în considerare: un nume de domeniu brand-uibil.
Brand-ul este important, și numele de domeniu este fundația pe care va fi construit brand-ul tău on-line. Numele de domeniu este modul în care utilizatorii vor găsi, aminti, da mai departe și de a identifica compania ta online. Atât în social media, cât și în motoarele de căutare, numele de domeniu este principalul mod prin care utilizatorii pot identifica unde îi va duce link-ul.
În timp ce unii marketeri cred ca SEO este doar despre cuvinte cheie și link-uri, realitatea este ca lui Google îi plac brand-urile. CEO-ul Google, Eric Schmidt, a spus odată „Brand-urile sunt soluția, nu problema. Brand-urile sunt modul în care poți face diferența. Afinitatea pentru brand-uri este în mod clar interconectată. Este atât de fundamentală pentru existența umană încât nu va dispare. ”
Primul pas pentru construirea unui brand este alegerea unui domeniu brand-uibil.