Studiile au arătat că 90% din utilizatorii Internetului găsesc website-uri prin intermediul motoarelor de căutare, iar din aceștia, 90% nu trec de primele 30 de rezultate afișate. Este ușor sa observați de ce este necesar ca site-ul dumneavoastră sa fie pe o poziție înalta în aceste rezultate, având în vedere acest lucru.
Paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP’s) sunt paginile pe care le vedeți după ce tastați în caseta de căutare Google, sau a oricărui alt motor de căutare, și apăsați pe Căutare. Faptul că 90% din oameni folosesc motoarele de căutare pentru a găsi lucrurile pe care le caută, fac aceste pagini SERP cele mai importante pagini de pe internet.
Paginile de rezultate ale motoarelor de căutare pot fi împărțite în doua categorii generale “Organice” sau “Naturale”, si Anunțuri Plătite. Acestea din urmă sunt în mod normal cumpărate pe o structura “Pay Per Click”(plata pentru click/accesare).
Aproximativ 80% din clicurile de pe motorul Google au loc în interiorul listelor organice, și nu în cele Pay Per Click. De aceea este important să vă adaptați site-ul pentru a se clasa în mod natural, în paginile de rezultate. Procesul de clasare a site-ului pe o poziție înaltă nu este dificil; este doar o problemă de optimizare a site-ului pentru a-l face cât mai compatibil cu motoarele de căutare.
Optimizarea pentru motoare de căutare (SEO) este procesul de modificare a site-ului tău astfel încât sa fie citit în mod corect de către motoarele de căutare. În mare parte, SEO este simplu. Motoarele de căutare sunt sisteme de analiză a textului, iar dacă pagina ta are multe imagini și puțin text, aceasta nu se va clasa pe o poziție ridicată. Va trebui să țintiți anumite cuvinte cheie/fraze de căutare, pe diferite pagini. Astfel, dacă doriți să țintiți fraza de căutare “planuri de afaceri”, atunci va trebui ca o pagina sa aibă titlul “Planuri de Afaceri” și conținut relevant despre acest subiect.
O greșeală comună pe care administratorii site-urilor o fac este să stabilească numele unei companii, drept titlu pentru toate paginile unui website. Acest lucru are ca rezultat plasarea site-ului pe prima poziție atunci când cineva scrie numele companiei într-un motor de căutare, însă nu atrage clienți noi, prin intermediul internetului. Această practică poate fi utilă în cazul companiilor precum Amazon sau Facebook, însă nu este eficientă în alte cazuri.
Celălalt aspect al obținerii unei poziții ridicate în SERP este încrederea și autoritatea. În general, acest aspect este asemănător cu ideea de reputație. În lumea reală, companiile cu vechime au mai multa autoritate și influență decât cele care abia pornesc. Astfel, și în cazul Internetului, cu cât veți avea mai multe link-uri de la site-uri de încredere, pe site, cu atât Google va avea mai multa încredere în site-ul dumneavoastră.
Un alt mod de a câștiga încrederea este prin intermediul termenilor si condițiilor impuse de motoarele de căutare. Acest lucru înseamnă că trebuie să construiți link-uri în mod natural, fără să folosiți un număr excesiv de cuvinte cheie. De asemenea, adăugarea a 500 de link-uri într-o zi nu reprezintă o progresie naturală. Motoarele de căutare evoluează în mod constant și orice creștere artificială este recunoscută și poate declanșa o alarma care duce la penalizarea site-ului tău.
Prin urmare, singurul mod de a obține o poziție cât mai bună în SERP este să procedați în modul dorit de motoarele de căutare. Acest lucru înseamnă să construiți site-uri care sunt ușor de navigat (astfel încât utilizatorii și algoritmele motoarelor să vă găsească fiecare pagină cu ușurința), să aveți conținut interesant si relevant, dar și link-uri de încredere. Cât timp îți optimizați site-ul, având în vedere nișa aleasă, nu poți greși.