Alegerea cuvintelor cheie principale poate fi una din cele mai grele părți ale unei optimizări corecte. Este de asemenea, totuși, și una din cele mai importante. Atunci când începi să optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare, va trebui să alegi un cuvânt cheie sau o expresie principală și între patru și șase cuvinte cheie secundare.
Aceste cuvinte cheie vor fi esențiale mai târziu. Nu le vei folosi într-o singură pagină a website-ului, ci în fiecare pagină, articol de blog, comunicat de presă și buletin informativ(newsletter) care face referire la website. Optimizarea SEO este mai amplă decât modificările făcute unui site.
Având în vedere aceste lucruri, caută cuvinte cheie care vor rezista trecerii timpului. Evită cuvintele care sunt prea generale; ai nevoie de cuvinte specifice, pentru a obține trafic din partea unei audiențe relevante. Cu toate acestea este și extremă opusă; un cuvânt cheie este inutil dacă este atât de specific încât nimeni nu l-ar caută vreodată.
Cuvintele secundare pot fi puțin mai versatile decât cel principal. Alege cuvintele pe care oamenii e cel mai probabil să le folosească atunci când caută produsul tău sau informații legate de acesta. Ideal este să folosești între patru și șase cuvinte secundare, dar în cazul în care este necesar, poți mări numărul acestora până la zece. Nu depăși zece cuvinte secundare totuși, întrucât folosirea prea multor cuvinte poate scădea importanța lor.
Caută un amestec de cuvinte secundare generale, și specifice. Sau chiar transformă unul sau două din ele în fraze cheie, cum ar fi “eșarfe croșetate de mâna”, care îmbină trei elemente generale într-o frază specifică.
Odată ce ai stabilit care vor fi cuvintele cheie, nu te limita în a le folosi doar pe site-ul tău. Folosește cuvântul principal de fiecare dată când scrii link-ul website-ului în bloguri, în buletine informative (newsletters), dar și în feed-uri RSS. De asemenea, nu trece cu vederea semnăturile pentru forum-uri. Cuvintele cheie potrivite, folosite în mod corect, pot fi neprețuite.