Tactici comune de link building. Merită sau nu?

Majoritatea firmelor și a freelancerilor din România ce oferă servicii SEO merg pe ideea că orice backlink, indiferent de unde vine acesta, ajută la creșterea pozițiilor în SERPs. Noi suntem de părere că lucrurile nu stau chiar așa, unele tactici de link building sunt, mai nou, penalizate de motoarele de căutare și nu fac bine profilului de backlink-uri al unui site. Vom face în continuare o scurtă analiză a celor mai comune tactici de link building și vom încerca să vedem care din ele mai merită aplicate și în ce circumstanțe.

Guest Blogging

Zvonurile spun că Google dorește penalizarea acestei tactici, iar toți cei care o folosesc au început să se panicheze. Noi, însă, credem că motoarele de căutare încearcă doar să detecteze articolele scrise și publicate în mod automat, cu ajutorul unor programe sau plugin-uri. Articolele unice, scrise manual, care oferă cititorilor informații valoroase despre un anumit subiect vor fi considerate în continuare conținut de calitate, iar un link pus în semnătură de la finalul acestora nu va dauna.

Când e utilă această tactică?
Guest Blogging-ul poate fi folosit în orice campanie de link-building. Este o soluție care necesită timp, dar care aduce rezultate.

Merită?

Da, însă trebuie acordată mai multă atenție semnăturii și numărului de link-uri din acel blog.

Infografice

Aproximativ 50% din creierul uman este implicat în procesul de realizare al vederii. Mai mult, un studiu realizat de Wharton School of Business arată că o imagine poate fi cu 20% mai convingătoare decât un text. Totuși, merită să aloci un buget creării de infografice?

Această tactică s-a extins extrem de repede în ultima perioadă. În același timp cu această expansiune au apărut și soluții automate sau template-uri care sunt folosite de foarte mulți webmasteri. Aceste lucruri au făcut că backlink-urile obținute cu ajutorul infograficelor să fie deseori evitate.

Ca majoritatea tacticilor de link building, rezultatele depind foarte mult de modul și de timpul alocat tehnicii. Infograficele sunt o metodă excelență de a obține backlink-uri și de a-ți face brand-ul cunoscut. Un design original, atrăgător, combinat cu informații precise și de calitate, va duce în cele din urmă la răspândirea infograficului.

Când e utilă această tactică?
Tactica e utilă și recomandată atunci când design-ul este original, iar informațiile pot fi formulate în fraze scurte, care să ofere cititorului esențialul.

Merită?

Da, însă trebuie acordată mai multă atenție design-ului și conținutului.

Link-uri “la kilogram”

Link-urile plătite, cunoscute în online-ul românesc drept link-uri “la kilogram”, nu sunt acceptate de motoarele de căutare. Probabil că știți cu toții site-uri de unde, pentru câțiva lei, poți cumpără sute sau mii de backlink-uri. Chiar dacă link-urile provin din rețele de blog-uri publice sau private, există șanse mari că Google să știe deja de acele rețele, iar backlink-urile venite în acest mod vor dăuna pe termen lung oricărui site.

Când e utilă această tactică?
Tactică e utilă și poate fi folosită pentru site-urile ultranișate, care au că scop apariția pe prima pagină cu rezultate pentru o perioada scurtă de timp. De exemplu, un site care va conține subiecte bac 2014 sau rezultate bac 2014. Unui astfel de site îi este de ajuns să ocupe poziții fruntașe pentru câteva zile, după care poate fi penalizat.

Merită?

Nu. Pe termen lung aceasta tactică va atrage penalizări.

Blogging

Înainte de toate, blog-ul reprezintă o soluție perfectă pentru a-ți ține clienții la curent cu noutățile. Mai mult, poți atrage și clienți noi dacă publici articole de calitate, ce au un conținut unic. De asemenea, un blog te poate ajuta și la obținerea de backlink-uri. Dacă scrii destul de des, iar conținutul este unul original, care merită citit, sunt șanse mari să obțîi backlink-uri.

Când e utilă această tactică?
Tactica este utilă pentru orice website, din orice nișă. Dacă nu te descurci suficient de bine la scris, un content-writter te poate ajuta.

Merită?

Da, însă e posibil să nu apară backlink-uri după primele articole. Funcționează pe termen lung.

Directoare Web

Directoarele web sunt foarte folosite de agențiile SEO din România. Sunt ieftine și nu necesită multă muncă. În plus, ele se găsesc într-un număr foarte mare. Partea proastă la această tactică este reprezentată de calitatea directoarelor, foarte multe dintre ele acceptând înscrierea oricărui site, fără a face verificări în prealabil. Prin urmare, multe din ele sunt spamate.

Când e utilă această tactică?
Tactica poate fi folosită fără rețineri pentru site-uri în genul celor de care am vorbit mai sus, la Link-uri “la kilogram”.

Merită?

Nu. Tactica aceasta va atrage penalizări mai devreme sau mai târziu.

Marcaje

Marcajele, sau mai pe înțelesul tuturor bookmarks, te ajută să obții trafic și backlink-uri. La fel ca și directoarele web, există atât site-uri de calitate, pe care merită să-ți pui articolele, dar și site-uri care sunt spamate.

Când e utilă această tactică?
Tactica se folosește, de obicei, după ce ai scris un articol pe blog și vrei să-l faci cât mai repede cunoscut.

Merită?

Da, însă trebuie făcută o diferență între site-urile de bookmarking bune și cele rele.

Backlink-uri pe nivele

Tiered link building, link wheels sau link pyramids – indiferent de denumire toți termenii se referă la același lucru: backlink-uri făcute pe mai multe nivele. Fiecare nivel primește backlink-uri de la nivelul de mai jos. Ideea din spatele acestei tehnici este că pentru primele nivele se pot folosi backlink-uri din aproape orice sursă, care combinate transmit un procent decent de autoritate către nivelele aflate mai sus în piramidă. Backlink-urile ce provin de pe site-uri cu autoritate bună, vor fi păstrate pentru nivelele din vârful piramidei.

Când e utilă această tactică?
Tactica este utilă aproape în orice campanie de link-building. Are că avantaj principal faptul că va părea naturală, iar algoritmii Google nu o vor penaliza.

Merită?

Da. Este una dintre cele mai bune tactici actuale.